Undervisningsforløb 1

Målgruppe: 5. og 6. klasse

Fag: Teknologiforståelse, Dansk, Historie

Varighed: 1 1/2 time

Maks. deltagere: 28 elever

Pris: 650 kr.

Er du Gamer? Ret sandsynligt! Gaming er nemlig blandt danskernes mest fortrukne fritidsbeskæftigelser. Men hvad vil det sige at være gamer? Det undersøger vi sammen med eleverne i dette forløb. Vi er i udstillingen GAMER, hvor vi hører gamernes egne stemmer. De har været med til at lave udstillingen og deler deres erfaringer og tanker om gaming. I udstillingen ser vi på nogle af alle de fordomme, der eksisterer om gaming. Eleverne får lov til at spille og skal diskutere bagsiden ved gaming, men også de kompetencer og fællesskaber, det giver. Eleverne skal designe en E-sportsklub; finde på navn, logo og klubbens regler, så det bliver det optimale sted at game for klubbens medlemmer.

Læringsmål:

  • Eleverne får sat ord på en fritidsbeskæftigelse, der fylder i mange unges liv.
  • Eleverne diskuterer fordomme om gamerkulturen.
  • Eleverne skal konstruere en række kodeks for trivsel og lave en inkluderende klub.

Book besøget her

Hvis du har spørgsmål vedr. din booking kan du kontakte os tirsdag-torsdag kl. 14.00 -15.00 på 49 25 27 37 eller på mail undervisning@tekniskmuseum.dk