Opfindelser – skabertrang og drømme

Fag: dansk, historie, innovation og entreprenørskab

Varighed: 2 timer

Maks. deltagere: 28 elever

Pris: 800 kr.

Giv dine elever en dag i innovationens tegn. Med et historisk tilbageblik på opfindelser, opfinderen og den kreative proces, skal eleverne nu selv iklæde sig Georg Gearløs tænkehat og være med til at knække autentiske udfordringer. Viden om bæredygtighed, innovation, proces og værdiskabelse skal gøre eleverne i stand til at omsætte viden til nye løsninger og produkter af værdi for andre. Undervisningen foregår i vores flotte udstilling, ’Opfindelser – skabertrang og drømme’, hvor eleverne skal løse en udfordring i vores MAKERSPACE, med udgangspunkt i de 17 verdensmål.

Omsatte læringsmål:

• Eleverne kan give eksempler på forskellige opfindelser og deres påvirkning af samtiden.
  • Eleverne kan redegøre for centrale begreber indenfor innovationsprocessen
  • Eleverne kan diskutere hvad der kendetegner en god opfindelse i forhold til bæredygtighed og værdiskabelse