Explore, Build, Play
teknologiforståelse og legende tilgange
’Explore, Build, Play’ er et 15 måneders projekt, der arbejder med teknologiforståelse og legende tilgange til undervisning. Samtidig arbejdes der med at gøre selve organisationen og tilgangen til udstillinger mere legende. Dette er en del af optakten til, at museet i fremtiden skal flytte til Svanemølleværket i København.
Projektet arbejder eksperimenterende med at undersøge, idé-generere, lave og teste prototyper samt evaluere. Dette skal munde ud i udviklingen af både undervisningsforløb indenfor teknologiforståelse samt ferieaktiviteter på museet.
legende tilgange i organisationen
På den mere organisatoriske del, arbejdes der mod en fælles forståelse af Learning through Play’s betydning i en museumskontekst. Der arbejdes med implementeringen af en ny projektmodel og de legende elementer, som der kan arbejdes med i de forskellige faser af modellen.
Projektet slutter med udviklingen af fysiske omgivelser, der understøtter børns legende tilgang til læring og teknologi samt et fysisk rum, der understøtter en legende tilgang til nye projekter på museet.
Fakta
Projektstatus: i gang
Projektstart: december 2023
Projektafslutning: februar 2025
Projekttype: formidling & organisation
Samarbejdspartnere
Partnere
Seismonaut
Future Classroom Lab, Københavns Professionshøjskole
Projektgruppe
Projektejer
Peter Bjerregaard, Danmarks Tekniske Museum
Projektleder
Katrine Løck Worm, Danmarks Tekniske Museum
Projektdeltagere
Birgitta Præstholm, Danmarks Tekniske Museum
Maria Damlund, Danmarks Tekniske Museum
Mads Kring, Danmarks Tekniske Museum