Det er min ide!

Varighed: 1 time

Maks. deltagere: 28 elever

Pris: 500 kr.

Hvor kommer ideen bag opfindelser fra?

Alle opfindelser er begyndt som en idé. I dette forløb undersøger vi, hvordan opfindelser bliver til, og hvor opfinderne får deres inspiration fra.

Med udgangspunkt i spændende genstande på museet, taler vi om nogle af de store opfindelser, der har ændret vores verden, bl.a. motoren og flyvemaskinen, og hører om den store danske opfinder Jacob Ellehammer.

Gennem dialogbaseret undervisning styrkes elevernes historiske bevidsthed og nuancerer deres forståelse af, hvordan de ting der omgiver dem, har en historie og er opstået ud at et samtidigt behov eller problem.

Læringsmål:

• Eleverne har viden om processen bag en opfindelse
  • Eleverne kan give eksempler på forskellige opfindelser som har haft en stor betydning i historie
  • Eleverne kan selv finde på en idé og præsentere den for sine klassekammerater

Book besøget her

Hvis du har spørgsmål vedr. din booking kan du kontakte os tirsdag-torsdag kl. 14.00 -15.00 på 49 25 27 37 eller på mail undervisning@tekniskmuseum.dk

Åbningstider

Tirsdag-søndag 10.00-16.00

Det er gratis for skoler at besøge museet. Hvis I ønsker at booke et undervisningsforløb, kan I se prisen under det enkelte forløb.